شرکت خسته کننده ایلان ماسک یک فناوری ابتکاری نیست: کارشناسان تونل

[ad_1]

یک وسیله الکتریکی اصلاح شده تسلا مدل X قبل از رویداد افتتاحیه تونل آزمایشی The Boring Company Hawthorne در 18 دسامبر 2018 در هاثورن ، کالیفرنیا وارد تونل می شود. تصاویر رابین بک-استخر / گتی

در اوایل این ماه ، شرکت خسته کننده ایلان ماسک با پیشنهاد خود برای ساخت یک تونل ترانزیتی در فورت لادردیل ، فلوریدا ، بر عناوین اصلی تسلط یافت. هفته ها پیش در لاس وگاس ، این شرکت از اولین تونل عملیاتی 1.7 مایلی خود در زیر مرکز همایش های لاس وگاس (LVCC) رونمایی کرد که مخصوص خودروهای تسلا طراحی شده است.

گرچه ممکن است تصور شود که هر چیزی که ماسک لمس می کند ، در صنعت صنعت اوج است ، اما کارشناسان تونل می گویند آنچه که شرکت Boring Co.

جیان ژائو ، استاد مهندسی عمران دانشگاه موناش در استرالیا ، ماه گذشته پس از شرکت Boring Co. به NBC گفت: “من هیچ اشاره ای به فناوری جدید نمی بینم.” زنجیره ای را در وگاس فاش کرد.

در فلوریدا ، این شرکت قصد دارد یک تونل به طول 3 مایل و قطر 12 فوت از مرکز شهر فورت لودردیل درست زیر ورودی ساحل حفر کند.

“یک تونل سه مایل با قطر 12 فوت در زیرزمین کم عمق فلوریدا با استانداردهای صنعت جهانی تونل خیلی پیچیده نیست. این نوع پیچیدگی تونل ها نیست. “مایکل مونی ، استاد مهندسی عمران و محیط زیست در دانشکده معدن کلرادو به ناظر گفت.

به طور کلی ، هرچه طول ، عرض و عمق بیشتر تونل ، ساخت آن دشوارتر است. مونی توضیح داد: “یک تونل با قطر 12 فوت یک تونل کوچک است.” “اغلب این مورد را برای تاسیسات یا تردد عابر پیاده مشاهده می کنید. تونل های جاده و مترو معمولاً بسیار بزرگتر هستند. ”

به عنوان مثال ، ایالت Route 99 که اخیراً در سیاتل تکمیل شده است ، محصولی از پیشرفته ترین فن آوری خسته کننده تونل ، دارای قطر 57.5 فوت است. این تقریباً پنج برابر بیشتر از زنجیره شرکت Boring است.

با این حال ، فلوریدا جنوبی دارای برخی شرایط پیچیده زمین شناسی است که می تواند چالش های استخراج را ایجاد کند. کارشناسان تونل می گویند ، سنگهای آهکی غالب در منطقه بهینه سازی ماشین خسته کننده را به دلیل وجود سوراخ های طبیعی در آن دشوار می کند. فورت لادردیل همچنین دارای سطح آب زیرزمینی بالا و بارندگی شدید است که خطر طغیان را افزایش می دهد.

اما این کار قابل واگرد نیست. تونل زیر آب بندر میامی که در سال 2014 افتتاح شد ، در یک محیط زمین شناسی مشابه ساخته شده است. همچنین از آنچه Boring Co. ارائه می دهد بسیار بزرگتر است (قطر 43 فوت).

“این یک محیط چالش برانگیز است. ولی [Miami] مونی گفت: “این یک نمونه خوب است که می توان در جنوب فلوریدا تونل ساخت.” “تونل ها در هر محیط زمین شناسی ساخته می شوند. دستگاه های خسته کننده تونل و همچنین تونل زدن از طریق خاک و سنگ در موقعیت های مختلف بسیار موفق هستند. ”

و در عین حال شرکت خسته کننده در نوع خود بی نظیر است. مانند هر شرکت دیگر به رهبری مشک ، بورینگ نیز به صورت عمودی ادغام شده است: این شرکت هم تولید کننده دستگاه های خسته کننده تونل است و هم تونل ساز ، که برای صنعت بسیار غیرمعمول است.

یک مزیت مستقیم از ادغام عمودی هزینه کم است. پیش بینی می شود هزینه پروژه Fort Lauderdale 30 میلیون دلار باشد. به گفته رهبران محلی ، این قسمت کوچکی از هزینه های معمول تونل زنی است. تونل بندر میامی که کمتر از یک مایل طول دارد ، 1.1 میلیارد دلار هزینه دارد و چهار سال طول می کشد.

جزئیات برنامه شرکت Boring. در Fort Lauderdale مبهم است. این شهر پیشنهادات رقابتی را می پذیرد و طبق قوانین ایالتی ، انتشار جزئیات در طی مراحل مناقصه ، که انتظار می رود در اواسط ماه اوت پایان یابد ، منع شده است.

این کارشناس تونل می گوید شرکت خسته کننده ایلان ماسک یک فناوری ابتکاری نیست

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *